טיפול בכאבי מפרק לפני, במהלך או בסיום יישור שיניים

הטיפול בכאב פנים והפרעות במפרקי הלסת הטיפול מותאם לאבחנה הספציפית וכולל שילוב של הטכניקות הבאות:

תרופות: מתן תרופות המיועדות לטיפול בכאב, הרפית שרירים ושיכוך דלקת. כיום נכנסו לשימוש תרופות חדשות לטיפול בכאב כרוני להן פרופיל תופעות לוואי נוח יותר.

סדים סגריים: קיימים סוגים שונים של סדים בהתאם לאבחנה. עיקר השימוש בסדים הוא בשעות השינה ולכן נקראים גם סדי לילה.

פיזיוטרפיה: הטיפול מתבצע על ידי פיזיוטרפיסטים מומחים בתחום ייחודי זה הנמצאים בקשר שותף עם המרפאה.

טיפול התנהגותי ולימוד הרפיה עצמית: טיפול בהיפנוזה מודרכת, או היפנוזה עצמית, הוכיח את יעילותו הרבה להקלה על כאבי-פנים שמקורם בשרירי ההבעה והלעיסה. המטופל לומד את הטכניקה מתרגל במרפאה, ומתבקש לבצע אותה מידי יום במשך כ 10-15 דקות.

יש לציין כי בניגוד לדעה הרווחת בציבור, היפנוזה איננה שינה עמוקה, אלא מוגדרת כמצב של מודעות אחרת מהרגיל. המהופנט ער לנעשה סביבו, מצוי בשליטה, ומגיב להוראות המהפנט. בדרך-כלל אין סכנה בהיפנוזה כשהיא מבוצעת לצרכים טיפוליים בלבד, ועל-ידי מי שהוסמך לכך בהיתר מיוחד ממשרד הבריאות (רופאים כלליים, רופאי שיניים, פסיכולוגים).

הזרקות למפרקי הלסת: הזרקת תרופות דוגמת סטרואידים או חומצה היאלורונית (Hyaluronic Acid) לחלל המפרק במצבי דלקת סיסטמית או מקומית.

שטיפת מפרק (Arthrocentesis): נחשבת הטכניקה חודרנית מינימלית (Minimal invasive technique) שנמצאה יעילה ביותר בטיפול בכאב והפרעות במפרק הלסת. במהלך הטיפול, המבוצע בהרדמה מקומית של מפרק הלסת מוחדרות שתי מחטים לחלל המפרק ודרכן מועברת תמיסת מים פיזיולוגיים. השטיפה גורמת לשחרור המפרק התקוע, סילוק כל תוצרי הדלקת ותוצרי פירוק והרס המפרק ובכך גורמת לשיפור משמעותי בטווח התנועה, שיכוך הדלקת והכאב.

ניתוח של המפרק: במקרים של שינויים מבנים קשים במפרקים . מקרים אלו נדירים ביותר. (הניתוח מבוצע על ידי כירורג פה ולסת).

הפניה לייעוץ למומחים בתחומים נילווים: במקרים בהם מקור הבעיה בתחומים משיקים דוגמת נוירולוגים, רופאי אאג, אורטופדים וראומטולוגים.

הנני מעוניין/ת להירשם לניוזלטר לקבלת טיפים