מהי אורתודונטיה אסתטית

איך תשפר/י את מראך בזמן הטיפול האורתודונטי?

בשנים האחרונות חלה עלייה במודעות לטפולים אורתודונטים אצל מבוגרים. הטפול האורתודונטי המסורתי בסמכים מתכתיים ("ברזלים") המורכבים על השיניים חודשים ואף שנים, מרתיע רבים המעוניינים בשיפור המראה האסטטי של שיניהם וחיוכם.
עליה זו הביאה לדרישה לאלטרנטיבה אסטטית לסמכים האורתודונטים המסורתיים.

קיימות היום מספר שיטות חדשניות ליישור שיניים שפותחו מתוך מודעות מכוונת של האורתודונטיה לחשיבות האסטטיקה במהלך יישור השיניים והן מתאימות במיוחד לטפול במבוגרים.

 סמכים שקופים:

ישנם מספר סוגים של סמכים שקופים. חלקם עשויים מחמרים פלסטים או סיליקונים, וחלקם עשויים מחמרים קרמיים –חרסינה קשה, המשמשת גם למספר אפליקציות נוספות ברפואה. סמכי החרסינה המודבקים כמו סמכי המתכת על חזית השיניים, אינם משנים את צבעם, אולם הגומיות המשמשות לחבור החוט האורתודונטי אל הסמכים עלולים להיצבע מאוכל ושתיה כגון קפה תה יין חרדל וצבעי מאכל שונים. גומיות אלה ניתנות להחלפה על ידי האורתודונט. יש גם סמכים שקופים מחרסינה ללא צורך בשימוש בגומיות אלא עם קשירה עצמית.

סמכים לינגואלים:

הסמכים  מודבקים בצידן הפנימי של השיניים במקום בחזית. שיטה זו שהחלה להתפתח בארצות הברית וביפן בשנות השבעים, נפוצה היום בכל העולם ובעיקר באסיה ובאירופה. שיטה זו מאפשרת אסטטיקה מקסימלית במהלך יישור השיניים. הטפול מתאים לפתרון מגוון רחב ביותר של בעיות אורתודונטיות, החל מטפולים פשוטים בבעיות אורתודונטיות קלות וכלה בטפולים מורכבים ביותר. נדרשת תקופת הסתגלות של כשבוע עד עשרה ימים למכשיר הלינגואלי. בתקופה הראשונה צפויים שיבושים קלים בהגייה של אותיות שורקות, צפויה אי נוחות ללשון וקשיים בלעיסה. תוך מספר ימים ההפרעות חולפות והלשון מוצאת את מקומה. משך הטפול הלינגואלי איננו שונה ממשך הטפול בסמכים המתכתיים והוא תלוי בסוג הבעיה האורתודונטית. התוצאה גם היא אינה שונה מן התוצאה בטפול המסורתי אם כי ישנן מספר בעיות אורתודונטיות שניתן לפתור ביתר קלות וביתר מהירות עם הסמכים הלינגואלים וישנם מקרים בהם תנועות השיניים מעט קשות וארוכות יותר במכשור הפנימי יחסית למכשור חיצוני או קשתיות שקופות. עלות הטפול הלינגואלי יקרה יותר מטפול אורתודונטי רגיל, וזאת עקב השקעה רבה יותר בעלות המכשיר ובהכנתו המעבדתית באופן אינדיבידואלי לכל מתרפא. הטפול דורש הכשרה מיוחדת של האורתודונט וניסיון רב.

קשתיות שקופות:

בשיטה זו מתבצע יישור השיניים בעזרת קשתיות שקופות העוטפות את השיניים, מוחלפות בכל שבוע-שבועיים  וניתנות להסרה לצורך ניקוי השיניים ולאכילה.  המתרפא צריך להרכיבן למעשה כל היממה (כיוון שהם מחליפות את הסמכים).  הכנת הקשתיות נעשית בעזרת טכנולוגית תלת ממד. היתרון של שיטה זו הוא בנוחיות למתרפא, הפלטות נוחות יותר ללשון ולשפתיים מן הסמכים לסוגיהם. מגבלות השיטה נעוץ באפשרות העומדת בפני המתרפא להסיר את הקשתיות : על מנת להצליח בטפול יש צורך בהרכבה מתמדת של הפלטות. השיטה מתאימה לטפול בכל מגוון ליקויי הסגר.

 

הנני מעוניין/ת להירשם לניוזלטר לקבלת טיפים

דילוג לתוכן