קשתיות שקופות

קשתיות שקופות הן היום השיטה המובילה בעולם ליישור שיניים המתבצעת ללא סמכים. כמות המטופלים בקשתיות שקופות עולה בכל שנה בעולם באחוזים רבים והמומחים חוזים שבעוד מספר שנים, מספר המטופלים בקשתיות יעלה על אלו המטופלים עם סמכים חיצוניים או פנימיים.

יישור השיניים בעזרת פלטות שקופות (קשתיות) העוטפות את השיניים בכל הצדדים שלהן (כמו כפפה) נעשה בעזרת טכנולוגיה של סריקה ותכנון תלת ממדית. האורתודונט נעזר בתוכנות מיוחדות המאפשרות לתכנן מראש את כל השלבים של יישור השינים, ולאחר השלמת התכנון לייצר קשתיות שקופות שבצורה מדויקת וחזויה מראש יזיזו את השיניים כמעט ללא כאבים או חוסר נוחות ובאסתטיקה מרבית.

הקשתיות ניתנות להורדה, אולם המתרפא צריך להרכיבן על השיניים לפחות 22 שעות ביממה ומוריד אותן רק לצורך אכילה, שתייה או צחצוח שיניים.

הכנת הפלטות נעשית בעזרת טכנולוגיה ממוחשבת. לאחר סריקת הפה באמצעות סורק אינטראורלי, מבוצעת הדמיה של הטיפול האורתודונטי.

לשיטת הקשתיות השקופות יש יתרונות המתבטאים בנוחות גבוהה למתרפא (נוחות ללשון ולשפתיים יותר מכל הסמכים לסוגיהם) ובאסתטיקה מקסימאלית הנובעת מכך שהפלטות כמעט בלתי נראות.

מגבלות השיטה נעוץ בצורך בשיתוף פעולה קפדני של המתרפא ובהרכבה רצופה של הפלטות. אולם בשנים האחרונות עקב ריבוי המטופלים בקשתיות שקופות, יש הבנה גדולה של המטופלים וקבלה של הדרישות הכרוכות בה.

השיטה מתאימה לטיפול בכמעט כל סוגי הבעיות האורתודונטיות, אולם כמו בכל שיטה יש להיוועץ עם האורתודונט על מנת לוודא האם שיטה זו מומלצת לטיפול בליקוי הסגר או הליקוי האסתטי ממנו סובל המתרפא.

עלות הטיפול בקשתיות השקופות יקרה מעט יותר מטיפול אורתודונטי עם סמכים, בשל העלות הגבוהה של המכשיר וההכנה המעבדתית הנדרשת באופן אינדיבידואלי לכל מתרפא. אולם החסכון בזמן הטיפול, הדיוק המרבי ואפשרות החיזוי המדויקת הופכות אותה לעדיפה כמעט תמיד על פני השיטות הקונבנציונליות.

בשיטה זאת האורתודונט נדרש להכשרה מיוחדת וניסיון רב. חשוב להבין שתוכנית הטיפול נקבעת על כל שלביה ע"י הרופא המטפל ולא ע"י החברה המייצרת את הקשתיות.

לכן מס' רופאים שיטפלו באותה השיטה, עשויים לתכנן תוכנית שונה זה מזה עבור אותו מטופל.

לתשומת לבכם: במהלך הטיפול נאלץ הרופא לעיתים להדביק מאחזים ATTACHMENTS הנראים כמו "בועיות" קטנות העוזרות לייצוב הפלטה על גבי השיניים ולהבטיח כי התנועה שתוכננה – אכן תתבצע.

מרפאתנו מטפלת בשיטה זו למעלה מ-18 שנים, עם למעלה מ-2000 מקרים בכל סוגי ליקויי הסגר.

כמו כן, ד"ר רומנו בעל תעודת Diamond II מטעם חברת ALIGN

לפרטים נוספים: Aligners

סרטונים:

 

הנני מעוניין/ת להירשם לניוזלטר לקבלת טיפים

דילוג לתוכן