הוראות לאחר הדבקת מכשור לינגואלי – סמכים פנימיים

מכשור לינגוואלי – אורתודונטיה בלתי נראית או סמכים המודבקים בחלק הפנימי של השיניים. 

להלן מספר הוראות חשובות ביותר. אנא קרא/י בעיון. הקפדה על כל ההוראות תקל על ההסתגלות הראשונית.

תחושה: המכשיר נמצא בחלק הפנימי של השיניים ולכן באופן טבעי מגרה את הלשון ויוצר תחושה של גוף זר בפה. השיניים הקדמיות התחתונות נסגרות על הסמכים הקדמיים ובאזור השיניים האחוריות לרוב אין מגע כלל. דבר זה הינו מכוון והינו חלק מן הטיפול. במהלך הטיפול תחזור הסגירה למצב התקין.

כאב: בימים הראשונים לאחר הרכבת המכשור יורגשו כאבים בכל השיניים ולאו דווקא בשיניים "העקומות". כיון שהסגירה של השיניים מתבצעת על גבי המכשור קשה להימנע מכאב זה. לאחר כשלושה ימים הכאב מגיע לשיא ויורד לכ -50% לאחר כשבוע. לאחר כחודש לא נותרים כמעט כל השרידים לכאב או לתחושת אי הנוחות הראשונית. ניתן כמובן להיעזר בכדורים נגד כאבים במידת הצורך.

קשיי  דיבור: אורתודונטיה לינגוואלית כרוכה בתקופת הסתגלות שנעה בין שבוע לשלושה שבועות בממוצע בה המתרפא לומד לדבר עם המכשור המודבק בפיו. בימים הראשונים לאחר הרכבת המכשור יורגשו קשיי דיבור. כיוון שהלשון נמצאת במגע מתמיד עם המכשיר המהווה לגביה גוף זר, היא לרוב נשרטת וכואבת לאחר כשלושה ימים קשיי הדיבור מגיעים לשיא. כעבור כשבוע יש ירידה של כ- 50% ולאחר כחודש לא נותרים כמעט כל השרידים לקשיי דיבור. עליך לזכור כי מחקרים הוכיחו כי השומע מודע הרבה פחות לליקוי הדיבור מאשר המתרפא עצמו.

ניקיון: קיימת חשיבות רבה לבריאות השיניים וניקיונן. סביב לסמכים מצטברים שיירי מזון ורובד חיידקים שיש צורך להסירם ביסודיות מרובה. יש להשקיע בניקיון לפחות חמש דקות פעמיים ביום. רצוי להשתמש בעזרים שונים כגון מי שטיפה עם פלואוריד, מברשות שיניים קטנות לניקיון בין השיניים וכדו'. כמו כן רצוי פעם ביום לצחצח ללא משחה, זמן רב יותר מהרגיל, על מנת להוריד את כל השאריות שהצטברו על גבי הסמכים. יש להקפיד ללכת לשיננית אחת לשלושה חודשים עקב הקשיים בניקוי המשטחים הפנימיים של השיניים.

שעווה: השעווה מיועדת להקלה על ההסתגלות למכשור החדש. השפה, הלחי והלשון עלולים להיפצע עקב נוכחות הסמכים. לפיכך מומלץ לשים גוש קטן משעווה על גבי הסמך. השעווה נשטפת מעצמה ואינה מזיקה גם אם בולעים אותה. ניתן לשים את השעווה מספר פעמים רב עד שאין יותר צורך בכך.

עזרה  ראשונה: חוט דוקר מציק באופן טבעי יותר במכשור פנימי כיון שהלשון נמצאת במגע מתמיד עם המכשיר. יש לזכור כי כל רופא שיניים או סייעת יכולים להקל על הכאב על ידי חיתוך החוט הדוקר או הוצאת סמך שנפל עד למועד הביקור במרפאה. לצערנו מעט הרופאים העוסקים בטיפול בשיטה זו הן בארץ והן בעולם ולכן מומלץ לגלות סבלנות ולהיעזר בכל האביזרים להקלת הכאב (כגון שעווה) עד לביקור במרפאה. בכל בעיה ניתן לפנות ל: מרפאת ד"ר רומנו: 03-6477878 (במקרה שאין מענה, נא להשאיר הודעה בצרוף מספר טלפון – רצוי נייד).

סרטון הסבר:

הנני מעוניין/ת להירשם לניוזלטר לקבלת טיפים

דילוג לתוכן